dubble` från ett Femhugg

dubble` från ett Femhugg
lax 11 kg + 9.3 kg

söndag 15 maj 2011

avbruten fisketur

Gårdagens fisketur slutade innan jag ens börjat o fiska stora motorn tvärdog ,så jag fick starta hjälpmotorn o börja puttra hemåt i 4 knop inte så kul när man 10-11 sjömil ut från hamnen på öppet hav,men bättre o kunna åka 3-4 knop än blåsa ännu längre ut till havs ,jag hittade felet efter 2 timmars mekande, det hade gått hål i en bränsleslang som var dragen för nära svänghjulet så det hade slipat hål på slangen,kunde laga detta med diverse rör o slangbitar jag alltid har med i båten ,med facit i hand hade jag nog en jävla tur att inte hela motorn/båten slog eld då det sprutade ut bensin över hela motorn som var varm efter att kört 22 knop ut till fiskeplatsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar